Monday, September 10, 2007

OWASP WebGoat en WebScarab

Vorig week mocht ik op vraag van Seba een uur een sessie geven over WebGoat en WebScarab op de OWASP security dag. Er was een goede opkomst en een mix van programmeurs en security mensen.
Wat me vooral is bijgebleven is dat je toch wel heel technisch moet zijn om zelf uit te zoeken hoe WebGoat en WebScarab werken. Ik denk dat veel te maken heeft met het gebrek aan documentatie en de niet-intuïtieve gebruikersinterface van de twee tools. Aangezien ik er al 5 jaar mee speel is het voor mij natuurlijk wel heel gemakkelijk om die te gebruiken.
Het goede nieuws is dat als mensen wisten hoe alles te configureren is, ze toch wel goed kunnen volgen.
Het nog betere nieuws is dat de OWASP WebGoat Solution Guide af is. Dus dit wil zeggen dat er binnenkort een knop "Solution" te vinden is in elke WebGoat les zodat mensen die willen bijleren over web security beter hun weg vinden.

No comments: